მოსწვლეთა ადაპტაციის პროცესის გაადვილება დწყებითი საფეხურიდან საბაზო საფეხურზე გადასვლისას












მედეა სვანი
პირადი # 35001030867
გაცემის თარიღი: 26. 12. 2013
გამცემი ორგანო: იუსტიციის სამინისტრო
დამკვეთი: სრს ; დამამზადებელი MB-IDS 02/113
სფს-ს რეგისტაციის 26-3184
განათლება : უმაღლესი (საქართველოს უნივერსიტეტის დოქტორანტი)











პროექტის აღწერა
პრობლემის განსაზღვრა (არსებული სიტუაციის ანალიზი)

 მოსწავლეები სწავლების პირველი საფეხურიდან მეორე საფეხურზე გადასვლის პროცესს ძალზედ მტკივნეულად აღიქვამენ, რაც იწვევს ბავშვთა ფსიქოლოგიურ პრობლემებსა და სწავლის მიმართ გულგრილობას.  ამ საკითხს წლების მანძილზე არ ექცეოდა ყურადღება. საფეხურების ცვლილების ეტაპი ემთხვევა მოსწავლეთა გარდატეხის ასაკობრივ პერიოდს, ეს იყო და არის ძალიან რთული ადაპტირების პროცესი, რადგან არ არის გათვალისწინებული მოსწავლეთა ასაკი, მათი გარდატეხის პერიოდი, რაც დამახასიათებელია ამ ასაკობრივი პერიოდისათვის.
  მოსწავლეები ძნელად ეგუებიან ახალ გარემოს, უჭირთ რაოდენობით მეტ და უცნობ მასწავლებლებთან შეგუება და ჯანსაღი ურთიერთობების დამყარება. ისინი აღმოჩნდებიან საკმაოდ ცივ გარემოში, სადაც ბევრი შეუცნობადი პრობლემა ხვდებათ რის შედეგადაც იბადება შიში-შევძლებ მე ჩემი თავის წარმოჩენას? გამიგებენ?  მიმიღებენ ისე, როგორც იქ იყო?  (ანუ დაწყებით კლასებში) და სამწუხაროდ მათი შიში უსაფუძვლოც არ არის. მათ არავინ ეხმარება ახალი გარემოს გაცნობასა და ადაპტირებაში. პირველი დღიდანვე ხდება მათი ხისტად შეფასება, რაც ხშირ შემთხვევაში ცუდად მოქმედებს ბავშვების ფსიქოლოგიაზე. ისინი კომპლექსდებიან, კარგავენ ნდობას უფროსების მიმართ და ხშირ შემთხვევაში თავის თავში იკეტებიან.
 არასამართლიანი გარემოსა და უსიამოვნო ურთიერთობების გამო ისინი პროტესტის ნიშნად ხდებიან უხეშები, ძნელად მართვადები და მათი აკადემიური მოსწრებაც საგრძნობლად კლებულობს. პრობლემა ჩნდება ასევე მასწავლებლებსა და მშობლებს შორის, რაც ხელს უწყობს არასასურველი ურთიერთობების ჩამოყალიბებას.
 სწორედ ამ და სხვა მიზეზებმა განაპირობა ზემოთ აღნიშნული პროექტის დაწერა.





მიზანი
დაწყებითიდან საბაზოზე მოსწავლის გადასვლისას წარმოშობილი ადაპტირების პრობლემის პროცესში ფსიქოლოგიურ-პედაგოგიური მეთოდების გავლენის შეფსება მოსწავლეთა მოსწრებაზე.


















ამოცანები
ა) მე-5 კლასში საგნობრივ sწავლებასთან დაკავშირებით დაწყებითი კლასის მასწავლებლების შეხვედრა საგნის მასწავლებლებთან მოსწავლეების გაცნობის მიზნით.
ბ)მოტივატორი რიფლეტის მომზადება დაბეჭდვა და მოსწავლეებზე გადაცემა
გ) იმ მეთოდების და შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა, რომლითაც ხდებოდა დაწყებითში მოსწავლეთა შეფასება.
დ) მშობელთა გაცნობა საგნობრივი მასწავლებლებისათვის მათი სასკოლო ცხოვრებაში ჩართულობის მიხედვით.
ე) წინა წლებში მოსაწავლეთა შეფასებების ცვლილების შესწავლა
ვ) გატარებული ღონისძებების საფუძველზე მოსწავლეთა შეფასების ცვლილებების შესწავლა და მათი შედარება წინა წლების მონაცემებზე.















განხორციელების გზები
 პროექტში ჩართული იქნება ერთი მე5 კლასი 6 პედაგოგი, ერთი ფსიქოლოგი, ერთი ექსპერტი.
1)       დასახული მიზნის მისაღწევად მოხდება მასწავლებლებისა და მოსწავლეების შეხვედრა ურთიერთგაცნობის მიზნით სასწავლო წლის დაწყებამდე.
2)      ამ შეხვედრაზე მე5 კლასის მასწავლებლები გაიცნობენ თითოეულ მოსწავლეს ინდივიდუალურად.
3)      მოსწავლეები თავის მხრივ კითხვა-პასუხის რეჟიმში გააცნობენ თავიანთ თავს.
4)      საგნის მასწავლებლების შეხვედრა მე5 კლასის მშობლებთან.
5)      მოწვეული იქნება ფსიქოლოგი არსებულ საკითხთან დაკავშირებით.
6)      სკოლაში მე5 კლასის მოსწავლეთა ადვილად ადაპტირება ახალ გარემოში და მათი აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესება.
7)      მოტივაციის ბარათის დარიგება
8)      ჩატარდება გამოკითხვა (მინი ინტერვიუ ჩამოერთმევათ მშობლებს და მასწავლებლებს)













პროექტის შესრულების განრიგი


moqmedeba
Tveebi
agvisto
seqtemberi
oqtomberi
1. maswavleblebisa da moswavleebis Sexvedra, მოტივაციის ბარათის დაბეჭდვა.
2. maswavleblebisa da mSoblebis sexvedra, მოტივაციის ბარათის დარიგება მოსწავლეებისათვის
3. ფსიქოლოგის მოწვევა, პრეზენტაცია არსებულ საკითხზე, მინი ინტერვიუ
















ბიუჯეტი
N
სამუშაოს/მომსახურების დასახელება
საცალო
ღირებულება
რაოდენობა
ფონდიდან
მოთხოვნილი
თანხა
(skolis fondi)
დაფინანსების
სხვა წყაროდან
მოთხოვნილი თანხა
სულ
1.
აღჭურვილობა
1.1
კომპიუტერი
300$
 1
 300$

 300$
1.2
პრინტერი
100$
 1
 100$

 100$
1.3
კარტრიჯი
 15$
 2
 30$

 30$
1.4
პროექტორი
400$
 1
 400$

 400$

სულ


 830$
2.
მომსახურება
2.1
სატრანსპორტო საშუალებების იჯარა





2.2
ბროშურის/ცნობარის გამცემა
 1$
30

 30$
 30$
2.3
მრგვალი მაგიდის / პრეზენტაციის ხარჯები
 100$
 ერთი პრეზენტაცია

 100$
 100$
2.4







სულ


 130$
3.
ხელფასები/ჰონორარები
3.1
თანამშრომელთა ხელფასები
100$
 4 თანამშრომელი

 400$
 400$
3.2
მოწვეული ფსიქოლოგის ჰონორარი
 150$
 ერთი ფსიქოლოგი

 150$
 150$
3.3






3.4






სულ


 550$
5.
საოპერაციო ხარჯები
5.1
ოფისის იჯარა
1
 1
 300$

 300$
5.2
კომუნალური ხარჯი
 100$
 4
 400$

 400$
5.3
საკომუნიკაციო ხარჯი
 10$
 2
 20$

 20$
5.4
საკანცელარიო ხარჯები (თაბახი, კალამი, ფანქარი, მარკერი)

74
52$

52$
5.5
მარკერული დაფა
30$
1
 30$

 60$




 802$
6.*
საბანკო მომსახურება
6.80 

სულ


680$
(სხვა წყაროდან, სულ სკოლის ფონდიანად 2312$)









მოსალოდნელი შედეგები:

1)      გაადვილდება მოსწავლეთა ადაპტაციის პროცესი დაწყებითი საფეხურიდან საბაზო საფეხურზე გადასვლის დროს.
2)      ჩამოყალიბდება ჯეროვანი ურთიერთობა მოსწავლეებსა და საგნის მასწავლებლებს შორის.
3)      გაუმჯობესდება ურთიერთობა მოსწავლებს-მასწავლებლებს-მშობლებს შორის.
4)      გაიზრდება აკადემიური მოსწრების დონე.
5)      განხორციელდება ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული შემდეგი პუნქტი (It-ის გამოყენება; აქტიური თანამშრომლობა მოსწავლეებს, მასწავლებლებსა და მშობლებს შორის).















შეფასება და მონიტორინგი

აღნიშნული პროექტის შეფასება და მონიტორინგი მოხდება შემდეგნაირად. პროექტის მენეჯერი მუდმივად ადააკვირდება პროექტის შესრულებას დროში, ფინანსების მართვას. დაგეგმილი პედაგოგთა, მოსწავლეთა და მშობელთა რაოდენობის შესაბამისობა ფაქტობრივ შედეგბთან.
შეფასდება მასწავლებელთა, მოსწავლეთა და მშობლეთა კმაყოფილება პროექტის მსვლელობაზე, შესაბამისი კითხვარების საფუძველზე, რომლის შედეგები აისახება პროექტის მენეჯერის ანგარიშებში.

დავაკვირდებით თუ როგორ იმუშავა მოტივაციის ბარათის გამოცემამ და დარიგებამ მოსწავლეებში. რა შედეგზე გავალთ როცა ჩატარდება პრეზენტაცია ცალკე ფსიქოლოგების და ცალკე მასწავლებლების მიერ, სადაც ნაჩვენები იქნება სლაიდები მოსწავლეების საქმიანობაზე, ღია გაკვეთილებზე მოსწავლეთა აქტივობაზე, მოსწავლეთა პორტფოლიოებზე, მოსწავლეთა ნამუშევრებზე, მათ ფსიქოანალიტიკურ პორტრეტებზე). შეფასების მთავარი კრიტერიუმი იქნება დრო, ანუ რამდენად დროულად მოხდება აღნიშნული საქმიანობების შესრულება. სამუშაო განრიგში გაწერილია სამთვიანი სამუშაო გეგმა.
 ზოგადი სურათის შესაქმნელად შედგება კითხვარი, რომლითაც გამოიკითხება როგორც პროექტში მონაწილე მოსწავლეები მასწავლებლები და მშობლები ასევე გარეშე პირები.







 კითხვარი
1.      ეთანხმებით თუ არა მე4 კლასიდან მოსწავლეთა გადასვლას საგნობრივ სწავლებაზე (მიზეზი, მიზეზები).
2.      თქვენი აზრით რა სირთულეს/სირთულეებს აწყდება მოსწავლე/მასწავლებელი/მშობელი დაწყებითი საფეხურიდან საბაზო საფეხურზე გადასვლისას
3.      როგორ და რატომ მოქმედებს მოსწავლეთა აკადემიურ დონეზე საბაზო საფეხურზე გადასვლა.
4.      უნდა მოხდეს თუ არა როგორც დაწყებითის ასევე საბაზო საფეხურის მასწავლებლების კონსულტირება ან დატრენინგება სწავლის დაწყებამდე?
5.       უნდა მოხდეს თუ არა ფსიქოლოგის ჩართვა ამ პერიოდში.
6.      უნდა მოხდეს თუ არა მშობელთა ჩართვა.
7.      თქვენი აზრით რა ასაკის უნდა იყოს ბავშვი სკოლაში შესვლისას. 

























Comments